Trädgård, vaktmästeri och kundtjänst

Den 1 september tar SBC över efter Trädgårdsteamet som vi anlitat i många år.

En viktig anledning till bytet är att vi nu får samlat ekonomiförvaltning, vaktmästeri och trädgårdsskötsel under en hatt, SBC. Arbetet kommer att ledas av servicetekniker och trädgårdsmästare, så vi räknar med en bättre kvalitet i arbetsutförandet och ett minskat behov av underentreprenörer. Entreprenadavgiften blir lägre och vi får en bättre kostnadskontroll vad gäller tilläggsuppdrag och jouravgifter etc.  

Hur väl SBC kommer att motsvara våra förväntningar lär visa sig efter hand och vi får rimligen ställa in oss på en inkörningsperiod där kanske inte allt fungerar optimalt från start. Vi har tecknat ett ettårsavtal med sex månaders uppsägning. 

Från den 1 september är det SBCs kundtjänst som ska kontaktas för felanmälningar och andra frågor som rör din bostadsrätt. Bifogat finns ett eget informationsblad från SBC om detta och om journummer etc. 

Vår expedition som varit bemannad en timme varannan vecka har haft ytterst få besök de senaste åren och ofta inga alls. Fortsättningsvis hänvisar vi istället till SBCs kundtjänst samt till styrelse@bonifacius.se för frågor som inte kan adresseras till SBC. 

Kodlåsen till soprummen kommer att ersättas av samma typ av kodlås som till cykelförråden. Använd samma tagg.  

 

Med vänliga hälsningar

Styrelsen